Batman egy igazi Legenda. A Detective Comics képregénysorozatban (amely egyébként névadója magának a kiadónak, a DC-nek is) debütáló "denevérember" figurája 1939-ben debütált, és az elmúlt hetven évben hatalmas népszer?ségre tett szert. Saját képregényszériája több, mint 600 epizódot élt meg, megannyi rajzfilm, tévésorozat, hat különböz? mozifilm is készült bel?le, alakjához pedig képregényíró-legendák tettek hozzá eszméletlenül sokat. A köztudatba a Batman Begins és a Batman: Dark Knight segítségével került be újra Bruce Wayne, és így vált lehet?vé, hogy egy komoly költségvetés? játék is készüljön Batman f?szereplésével: a Batman: Arkham Asylum.
Nagyon fontos már most, az ismertet?nk elején leszögezni, hogy a Batman: Arkham Asylum nem a legendás Grant Morrison (New X-men, Batman RIP, Arkham Asylum) hasonló cím? kötetét dolgozza fel. Nem, ezúttal egy teljesen új, saját lábakon álló darabról van szó, saját történettel. Az Arkham Asylum kezdetekor épp sokadszorra fogjuk el és szállítjuk Jokert, a nagy nemezist a Gotham City szigetén lév? elmegyógyintézetbe, az Arkham Asylum-ba. A probléma ott kezd?dik, hogy Harvey Dent segítségével Joker azel?tt kiszabadul, hogy elérne cellájába, Batman és Gordon pedig a szigeten ragad, nagyon, nagyon sok kiszabadult és dühös fogyollyal, "beteggel". Joker bombákat helyezett el a városban, amelyek robbannak, ha bárki megpróbál bejutni - éppen ezért csak és kizárólag magunkra számíthatunk a benti harcban. Batman természetesen kialakította magának a kis barlangot, ami bár nem akkora, mint a Wayne-kúria alatt elhelyezked?, a filmekben már látott óriási helyszín, de arra megfelel?, hogy ideiglenes menedéket nyújtson a szigeten szabadon bóklászó gonosztev?kkel szemben.
A Batman Arkham Asylum a definitív konzolos képregény-adaptáció szeretne lenni, ennek megfelel? hozzáállással fejleszti a Rocksteady Studios. Adott az Unreal 3-as motor, egy veterán képregény-író (Paul Dini), a Wildstorm designerei - és a DC/Warner anyagi és szakmai támogatása. A Batman AA olyan típusú játéknak igérkezik, mint a Bioshock, a Dead Space, vagy éppen a Resident Evil 4/5 különös egyvelege. Adott ugye egy beteges, sötét helyszín - a zárt elmegyógyintézet, és adott egy rakás, Batman vérére szomjazó elmbeteg ember. És vagyunk mi. Ami garantált, az az, hogy legalább annyira fogunk aggódni Batman testi és lelki épségéért, mint a sajátunkért - f?leg akkor, ha éjszaka, egyedül, megfelel? hanghatások mellett játsszuk majd a játékot. A harc természetesen hangsúlyos a játékban - de fontosabb felmérni és felismerni helyzetünket, használni Batman megannyi különös eszközét, "bigyóját", hogy annak megfelel?en használjuk ki a terepet és adottságainkat.
Az Unreal 3 motor garantálja a káprázatos grafikát - amelyet jelen esetben nagyon sötét, nagyon nyomasztó helyszínek képében láthatunk majd. A képregényírók, a designerek megtesznek mindent, hogy leginkább képregényes, sötét, borús hangulatot teremtsenek - a játékmenetre kit?zött célok, példák pedig garantálják, hogy ez nem egy iksz plusz egyedik képregény-adaptáció lesz. Akik kipróbálták, mind azon a véleményen voltak, hogy EZ az eddigi legjobb adaptáció, a legfeln?ttebb és legkomolyabb kaland, amelyeben Batman-nek a konzolokon része volt. Ha csak egy kicsit is fogékonyak vagyunk a témára, akkor nem szabad kihagyni.
Batman Arkham Asylum PS 3, BatmanArkhamAsylumPS3, Batman Arkham Asylum (PS 3)