A SAW, a videojáték a Zombie Studios és a SAW-franchise alkotói, Leigh Whannell és James Wan feldolgozása alapján készült. A játék idővonala a filmek: SAW és SAW II között játszódik, így a játék saját történetet kap, mégis illeszkedik a filmek narratívájába. A történet középpontjában David Tapp nyomozó áll, aki egy lepusztult, elhagyatott elmegyógyintézetben ébred. Régi nemezise, Jigsaw foglyul ejtette. A sorozatgyilkos elkapásának megszállottja, Tapp küldetése felemésztette és tönkretette a családját, ami váláshoz, mentális egyensúlyzavarhoz és elhagyatottsághoz vezetett. Ami még rosszabb, ez az eszeveszett vadászat tönkretette Tapp karrierjét, miközben végignézte, ahogy régi barátját és társát megöli Jigsaw egyik csapdája. Most Jigsaw fölénybe került, és elfogta a nyomozót. Tappnek egy halálos játékot kell játszania - olyanokat, amelyek után évek óta nyomoz -, hogy megszökhessen, és ehhez túl kell élnie a halálos csapdákat és rejtvényeket, amelyeket Jigsaw állított neki és másoknak. De minden áldozatnak sötét kapcsolata van Tapphez. Vajon Tapp megmenti őket? Túl tudja-e élni a megszállottságát, hogy megtalálja a Kirakós gyilkosát?
A játék főbb jellemzői
-
A halálos ravaszság csapdái: Jigsaw egy maroknyi ártatlan számára kínzó csapdákat állított. Csak te állsz köztük és az elképzelhető legbrutálisabb halál között. Gondolkozz gyorsan és cselekedj! Az óra ketyeg.
-
Lelkiismereti döntések: A játékos kénytelen nehéz erkölcsi döntéseket hozni. Hogy ki él és ki hal meg a játékban, azt a játékos döntései határozzák meg.
-
Rejtélyek feltárása: A filmek megválaszolatlan kérdései végre lezárulnak. A játékosok felfedezik Jigsaw eredetét és azt, hogy miért a játékoknak szentelte az életét, miközben azt is megtudják, mi történt az első SAW-film szereplőivel.
-
A terror ökológiája: Az elmegyógyintézet, amelyben Jigsaw csapdába ejtett, elhagyatott, de korántsem üres. Ez a horror élő világa, amelyet Jigsaw kegyencei és az általuk kínzott őrült lelkek népesítenek be... és nem áll szándékukban elengedni téged.