Sok év után újra itt a valódi herceg, aki újabb felejthetetlen kalanddal ajándékoz meg bennünket. A legutóbbi Prince of Persia játék kapcsán muszáj volt felvetni, hogyvan-e egyáltalán létjogosultsága még a platformjátéknak mint önállóműfajnak. Végtére is az elmúlt évek kínálata tökéletesen példázta, hogyaz emberek inkább igénylik a szabadon bejárható, lehetőleg hatalmasjátékterületet, valamint a döntéseikhez igazodó, interaktívtörténetmesélést, miközben a lineáris játékmenet kezd kimenni adivatból. Ha azonban egy klasszikus ugrálós akciójátékhoz készít egy kiadó folytatást, muszáj megmaradnia a gyökereknél, nem pakolászhat be a műfajtól teljesen idegen játéktechnikai elemeket. Legfőképpen akkornem, ha ugyanannál a cégnél már létezik egy igen ütős alternatívasandbox akciójátékra, Assassin's Creed címmel.
Akárhogy is, okos emberek dolgoznak a Ubisoftnál. A legutóbbi, szimplán csak Prince of Persia néven futó epizód eladási adatainak elemzése végén teljes joggal vonták le a fenti állítást kíméletlenül megcáfoló következtetést: az ugrálós szórakoztatásban is van még potenciál.
A platformjátékokkal kapcsolatos szkepticizmushoz nyilván az ishozzájárult, hogy a Ubisoft 2008-as Prince of Persiájának számtalaneleme volt kifogásolható. Gyenge harcrendszer, érdektelen ellenfelek, amatőr sztori (A főhős a szamarát keresi a sivatagban? Ne már!) ésrepetitív pályaszerkesztés jellemezte, a főszereplő karaktere pedigvégtelenül ostoba figura volt. Ezzel ellentétben a szakma egy jelentősrésze kimondottan dicsérte a játékot, nem beszélve ajátékostársadalomról, amely képes volt az első néhány hónapban több mint2 millió darabot megvenni belőle.
Forrás:GameStar
Prince of Persia The Forgotten Sands Xbox 360, PrinceofPersiaTheForgottenSandsXbox360