Gyártó: Activision
Modell: Call of Duty Modern Warfare (PS4)
Leírás:
Elég a sci-fiből!
A sorozat újabb részeiben egészen pörgősek voltak a többjátékos módok, ami ugyan kedvezett a modern lövöldékhez szokott játékosoknak, de a taktikusabb harcokat preferálók nem igazán tudtak vele mit kezdeni. Idén inkább az utóbbi csoportnak szeretne kedveskedni az Infinity Ward, ezért olyan apróságokkal igyekszik feldobni a multiplayert, amelyektől lassabbak, ugyanakkor élethűbbek lesznek a meccsek. Érezni fogjuk például, hogy van súlya a kezünkben lévő fegyvernek, és a nagyobb stukkerek esetében a visszarúgás is komolyabban befolyásolja majd a célzást, de ha letámasztjuk őket egy párkányra vagy valahova, máris jobb eséllyel találnak a lövéseink. Sokféle játékstílusnak kedveznek majd a pályák, így ha kedvünk tartja, mászkálhatunk össze-vissza, ajtókat robbanthatunk be, hogy aztán lecsapjunk ellenfeleinkre, de persze akár le is kuporodhatunk egy helyen, várva az áldozatokat.
A sötétebb helyeken, éjszakai pályákon éjjellátó segít a tájékozódásban. A gyéren világított helyeken az infravörös célzó használata sem lesz ajánlott, mivel az éjjellátó szemüveg segítségével könnyen kiszúrhatják ellenfeleink, honnan is figyeljük őket. Az Infinity Ward nem fix kialakítást használva építi fel a többjátékos pályákat (tehát a Treyarch-kal ellentétben nem ragaszkodik a háromsávos elrendezéshez), mivel arra szeretné ösztönözni a játékosokat, hogy saját pozíciókat és útvonalakat találjanak maguknak. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a szemfülesebb játékosok a régebbi részekhez hasonlóan most is találhatnak olyan helyeket, amelyekről az átlag játékosok valószínűleg nem is tudnak. Ilyen trükkökkel már a régebbi részekben is találkozhattunk.
Sokat fog még dobni a játékélményen, hogy alaposan testreszabhatjuk fegyvereinket. Egyszerre csak öt különböző kiegészítőt használhatunk, de akadnak olyan stukkerek, amelyekhez 60 különböző módosítás érhető el, szóval a műhelyben könnyedén megalkothatjuk majd saját kis gyilkológépünket. Ráadásul ez a rész is elég összetett lesz, mert például van olyan kiegészítő, amitől ugyan kisebb mértékben rúg vissza a fegyver, viszont nehezebbé válik, így lassabban fogunk mozogni.
Tökéletes katona
A közkedvelt perkek sem maradhatnak ki a Modern Warfare-ből, ráadásul most nem is lesznek kaszthoz kötve, így szabadon megalkothatjuk a számunkra legmegfelelőbb kombinációt. Persze azért most is vannak szabályok, hiszen egyszerre csak három perket és három killstreakes jutalmat használhatunk. Különleges operátorokat is kapunk, de ezek csak külsőleg fognak eltérni egymástól, egyedi kinézetük, szövegeik és kivégzéseik lesznek, viszont nincs lényeges különbség a viselkedésükben. Ahogy már említettem, ezúttal nem scorestreakkel, hanem killstreakkel szerezhetünk jutalmakat, szóval ismét számolgathatjuk, mennyit kell még ölni a hőn áhított ajándékért. Például 15 ölésért páncélos, minigunnal felszerelt pusztítógépet csinálhatunk karakterünkből, ami, mondanom sem kell, kifejezetten hatékony a harcban. Atombombát viszont nem dobálhatunk egymásra.
Apró, de nagyon lényeges változás, hogy a meccsek elején nem láthatunk radart. A korábbi részekben megszokhattuk már a minimap jelenlétét, ám most egészen más a helyzet. Killstreak jutalmak segítségével ideiglenesen feltérképezhetjük a pályát csapatunk számára, de alapvetően a hangokra kell hagyatkoznunk. Sok multiplayer játékban fontos, hogy megfelelően halljuk az egyes zajokat, és a Modern Warfare-ben sokszor tényleg csak ez marad. Realisztikus, de meglátjuk, mennyire fogja elnyerni a játékosok tetszését. A Field Upgrade kategóriába tartozó kütyük is sokat segíthetnek a harcban és a tájékozódásban, hiszen például lesz egy olyan irányítható drónunk, amivel megkereshetjük és felfedhetjük néhány másodpercig ellenfeleink pozícióit társainknak, hasonlóan, mint a Rainbow Six: Siege-ben.
Többfrontos háború
Természetesen nem csak egyetlen játékmódból áll a multi, és jó hír, hogy elég változatos felhozatallal készülnek a fejlesztők. A Team Deathmatch-et valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, és a Cyber Attack is egy ismerős koncepción, a Search & Destroy-on alapul. A 2v2-re kihegyezett Gunfightban mind a négy játékos ugyanazzal a felszereléssel indul harcba, tehát itt tényleg csak az fog számítani, ki az ügyesebb és taktikusabb lövész. A grandiózusabb, 20v20-as harcokra fókuszáló Dominationben már egy picit nagyobb lesz a káosz, de van egy mód, amiben még ennél is többen játszhatnak.
A Ground War hivatalosan nem egy battle royale móka lesz, habár több mint 100 játékos is együtt játszhat, szóval ilyen tekintetben hasonlít a mostanában népszerű műfajhoz. Ennek a középpontjában tulajdonképpen a Call of Duty tradicionális játékmódjai állnak, de egy sokkal nagyobb pályán élvezhetjük azokat, és még járműveket is vezethetünk. Néhány helyen ugyanis akadnak irányítható ATV-k, amelyekre még egy társunk is felszállhat lövészként. Egyébként killstreak jutalomként is szerezhetünk harci járművet, szóval elképzelhető, hogy a későbbiekben még több verda lesz elérhető a játékban, hiszen az alapok már megvannak hozzá.
A kooperatív kalandok szerelmeseinek is készül valamivel az Infinity Ward, ugyanis visszatér a Spec Ops játékmód, amiben kivételesen nem egymást, hanem a gépi ellenfeleket lőhetik cafatokra a játékosok. A missziókat társainkkal együttműködve, megfelelően taktikázva kell teljesítenünk, és a kampány egyes szereplői is feltűnhetnek ezekben, szóval még egy kis történetmesélést is kapunk a lövöldözés mellé. Valószínűleg ezek a küldetések helyettesítik majd a zombis módot, de ez talán nem is probléma, hiszen sok rajongónak nem igazán jött be az élőhalottak mészárlása.
Ez kell a népnek
Sokan azért pártoltak el a Call of Duty sorozattól, mert az elmúlt években kevés újdonságot tudott felmutatni az Activision és a fejlesztőcsapatok, így kis túlzással önmagukat ismételték szinte minden évben. Viszont az eddigi információk alapján úgy tűnik, hogy az Infinity Ward egy olyan irányba viheti el a szériát a Modern Warfare-rel, ami felfrissülést jelenthet. Tisztán látható, hogy van igény a taktikus lövöldékre, és ha a srácoknak sikerül ezt az összetettebb játékmenetet kombinálni a Call of Duty jellegzetes elemeivel, akkor egy tág játékosréteg számára élvezhető alkotást tehetnek le az asztalra. Külön öröm, hogy nem készül szezonbérlet, és olyannyira nem akarják a közösséget feldarabolni, hogy minden platform között szabad lesz az átjárhatóság, szóval egyelőre halmozza a jó döntéseket a kiadó és a fejlesztőcsapat. Remélhetőleg ez a jövőben sem fog megváltozni.